Baza wiedzy z zakresu medycyny estetycznej, ogólnej i chińskiej. Najlepszy Portal!

OSŁABIENIE, BEZSENNOŚĆ, BÓLE GŁOWY

Jeżeli trapią cię bóle głowy jako następstwo napięcia nerwowego, możesz korzystać z dobrym skutkiem z rozlicznych tabletek od bólu głowy, dostępnych bez recepty w aptekach. Miliony ludzi tak robi. Ale wiele osób zażywając regularnie aspirynę nabawia się nowego problemu. Tym razem z żołądkiem. Aspiryna działa żrąco na śluzówkę żołądka. Nadżerki mogą dawać początek owrzodzeniom. Inne rodzaje tabletek od bólu głowy mogą uszkadzać wątrobę lub nerki.

Kiedy jesteś przygnębiony, możesz sięgnąć po środki pobudzające. Podenerwowany, sięgasz po środki uspokajające. Jeżeli nie możesz spać, znajdziesz tabletki i na to. Ocenia się, że w USA cierpi na bezsenność ponad 25 milionów ludzi, a środków nasennych wydawanych z przepisu lekarza, sprzedaje się za ponad 100 milionów dolarów rocznie. Na sympozjum poświęconym zaburzeniom snu, które odbyło się w Nowym Jorku w 1976 roku, lekarze stwierdzili, że większość tych recept to wyrzucone pieniądze, a wiele z zapisywanych leków w istocie powodowało bezsenność zamiast ją leczyć.

Lekarze z Kliniki Zaburzeń Snu Uniwersytetu w Stanford donieśli, że około 40% osób narzekających na bezsenność nie mogło spać, ponieważ uległo uzależnieniu od środków, którymi usiłowało się leczyć. Po stopniowym odstawieniu tych leków pacjenci ci spali około 20% dłużej, a wielu pozbyło się całkowicie zaburzeń snu.

Subiektywne podejście do problemów, które mają subiektywne źródło, jest bardziej bezpośrednie i nie pociąga za sobą skutków ubocznych. W przypadku bezsenności, zaprogramuj się najpierw w stanie alfa tak, abyś przy każdym wchodzeniu w ten stan przez wolne odliczanie wstecz przesuwał się w kierunku normalnego, naturalnego snu. Następnie, ilekroć leżysz rozbudzony, niezdolny do zaśnięcia – wchodź w stan alfa. Zaczynaj odliczanie od 200. Może ono nie potrwać długo, gdyż zwalniając częstotliwość fal mózgowych do rytmu theta i następnie delta zapadniesz w głęboki sen.

Oto podstawowa formuła pozbywania się dokuczliwych nastrojów i stanów:

– 1. Wejdź w stan alfa.

– 2. Uświadom sobie, na czym polega problem.

– 3. Potwierdź w sobie chęć czegoś dokładnie przeciwnego – rozwiązania problemu.

– 4. Wyobraź sobie jak dokonuje się rozwiązanie.

– 5. Zakończ sesję alfa.

OSŁABIENIE, BEZSENNOŚĆ, BÓLE GŁOWY CZ. II

Aby pozbyć się kłopotów z bólem głowy na tle nerwowym, należy zastosować następującą procedurę:

– 1. Wejdź w stan alfa zwyczajnym odliczaniem. Pogłębienie stanu dodatkowym odliczaniem lub przedłużeniem procedury relaksacyjnej może być pomocne.

– 2. Uświadom sobie problem mówiąc w myślach: „Mam ból głowy. Nie chcę mieć bólu głowy”.

– 3. Potwierdź w myśli rozwiązanie mówiąc: „Zakończę sesję, doliczę do pięciu, otworzę oczy, ból głowy ustąpi, poczuję się świetnie.”

– 4. Wywołaj obraz siebie samego, jakbyś przeglądał się w pełnowymiarowym lustrze. Boli cię głowa. Wyglądasz jak ktoś, kogo boli głowa. Przesuń obraz nieco w lewo – ból stopniowo ustępuje. Ponownie przesuń obraz w lewo. Wyobraź sobie samego siebie wolnego od bólu.

– 5. Licz do 5, przypominając sobie przy trójce, że po doliczeniu do pięciu ból ustąpi i poczujesz się świetnie. Doliczywszy do pięciu, przypomnij to sobie ponownie i otwórz oczy. Jeżeli odczuwasz jeszcze jakieś pozostałości bólu głowy, odczekaj pięć minut i powtórz całą procedurę. W przypadku silnych bólów migrenowych konieczne są czasem trzy kolejne sesje, co pięć minut każda, aby nastąpiła ulga.

Kolejnym przykładem niech będzie osłabienie. Zastosuj taką samą formułę podstawową:

– 1. Wejdź w stan alfa zwykłym sposobem i pogłęb go.

– 2. Uświadom sobie problem werbalizując go w myślach: „Jestem zmęczony i osłabiony. Nie chcę być zmęczony i osłabiony. Jestem pełen energii, całkowicie przytomny, gotów do działania.”

– 3. Potwierdź w myślach rozwiązanie problemu mówiąc: „Doliczę do 5, otworzę oczy, nie będę osłabiony. Będę pełen energii.”

– 4. Wywołaj obraz siebie osłabionego. Przesuń obraz w lewo i wyobraź sobie jak się ożywiasz. Przesuń obraz ponownie w lewo i wyobraź sobie, że jesteś aktywny i dynamiczny.

– 5. Licz do pięciu, przypominając sobie przy 3 i na końcu, że: „Jestem całkowicie przebudzony, pełen energii, czuję się doskonale.”

Inną okazją zastosowania tej formuły są chwile przygnębienia. Oto pięć kroków, które należy wykonać, aby pozbyć się niepożądanego stanu.

– 1. Wejdź w stan alfa i pogłęb go.

– 2. „Czuję się przygnębiony i zniechęcony. Nie chcę pozostawać w tym stanie. Potrzebuję entuzjazmu, energii i optymizmu.”

– 3. „Kiedy otworzę oczy, doliczę do pięciu, nie będę już przygnębiony. Świat będzie leżał u moich stóp.”

– 4. Wywołaj obraz siebie w obecnym stanie. Przesuń obraz nieco w lewo i wyobraź sobie, że jesteś nieco „żwawszy”. Znów przesuń obraz nieco w lewo i wywołaj obraz siebie wyprostowanego, z podniesioną głową, ożywionego i chętnego do działania.

– 5. „Kiedy otworzę oczy, doliczę do 5, będę się czuł doskonale.” Powtórz to doliczając do trzech i na zakończenie odliczania.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.